دبیرستان تاریخی فروغ رشت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 11 آذر 1394
بازدید : 252
نویسنده : جاذبه وب


دبیرستان دخترانه ی فروغ ، با قدمت آموزشی 106 ساله است در سال 1284 شمسی تاسیس گردید و یکی از قدیمی ترین مراکز فرهنگی و آموزشی دخترانه ی گیلان و به تعبیری در سراسر کشورمان که در گذر زمان ، خاستگاه صدها و بلکه هزاران نخبه ی گیلانی بوده است.دبیرستان دخترانه ی فروغ رشت ، در بدو تأسیس ، مدرسه «اناثیه ی امریکایی» نام داشت و به مرور به اسامی دیگری چون : «مهستی» و «فروغ» و در نهایت ، «هفده شهریور»، نامور شد. 
مدرسه ای که زمانی « مهکامه محصص »، شاعر معاصر ایران و مادر اردشیر محصص ( از نوایغ فقید دنیای هنر امروز ) کرسی ریاست اش را داشت و کسانی چون دکتر آذر اندامی ( پزشک و باکتری شناس نامی ایران که به پاس خدمات انسانی اش به بشریت ، حفره ای را در سیاره ی ناهید، به نام اش کرده اند ) و یا نیره ابتهاج سمیعی ( از نخستین بانوان نماینده ی مجلس در تاریخ دستگاه قانون گذاری کشورمان ) بر روی نیمکت های اش نشسته بودند ، این چنین متروک و مهجور و مظلوم باشد و آرام آرام ، بی مهری به تاریخ و تخریب تدریجی خود را دردمندانه به نظاره بنشیند.
امیدوارم مسئولین ما برای بازسازی این بنای تاریخی که چندی است در معرض خطر تخریب و نابودی است هرچه زودتر اقدامات لازم را بعمل آورند چرا که فوتِ وقت و از دست دادن زمان در این باره ، در حُکم بی مهری به تاریخ فرهنگ گیلان است.


منبع: ماهنامه دادگر
گردآورنده : افسانه امانی




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com